tisdag 16 juni 2009

Den dyra mobilräkningen

Min första riktiga utlandsresa (Finland och Danmark räknas väl inte) i modern tid gjorde jag 2001. Dvs efter mobiltelefonens inträde alltså. Det var även mitt första besök på Valle Marina.
Jag och min dåvarande sambo hade inte varit ifrån varandra mer än en dag, så vi ringde varandra ofta. Att ringa från hotellets telefon var ju inte at tänka på. Så under dagen skickade vi sms och det kostade skjortan på den tiden. Att det var dyrt att ringa visste jag men att det kostade att ta emot samtal hade jag ju ingen aaaning om.




På den tiden hade jag en NOKIA 3310.

Svindyrt

När jag kom hem fick jag ett samtal från min chef. Räkningen från dessa tre veckor hade gått på nästan 4.000. Jag fick både en rejäl utskällning och avdrag på lönen. Så visst lärde jag mig nått.

Vad hade jag lärt mig då, undrar du?..jo ....att stänga av mobilen, aldrig använda hotellets telefon å bara ringa hem från en billig variant av telefonkiosk.

Inga kommentarer: