fredag 5 november 2010

X files part III: Sand och mystiska plan



Det mystiska planet

Den sorgliga dagen då vi var tvugna att åka hem så hade jag precis checkat in å lämnat min väska på lastbilen. Japp, så gör de numera på de flottare hotellen. Jag hade 2 timmar på mig innan vår buss skulle komma och satt vid poolen med en drink i handen (cola on the rocks) när det plötsligt svep ett propellerplan knappt 100 m ovanför taket på Sunwing.



Det tog en sväng över havet och försvann sedan. Några minuter senare så upprepades samma scenario och då han jag få upp kameran å fick en hyffsad bild och video. Alla runt omkring tittade på varandra å undrade vad det kunde vara. Nån gissade på ett militärt plan...men det konstiga var att det fanns inga markeringar alls. Kan det har varit knarksmugglare eller bara några aliens?! Sedan dök det även upp en skum helikopter (syns lite på videon)

Undrar om vi behöver ringa Fox å Dana för detta?

Sand

Väl hemma igen så började jag landa så sakteliga. Ni vet vad jag menar. Man kommer ifrån det sköna livet och in vardagslunken igen. Så där stod jag i duschen, (sorry girls inga bilder från detta ;-) för andra eller möjligtvis tredje gången efter hemkomsten. Sitter på toalocket och torkar fötterna när jag under stortå nageln får se sand som sipprar ut å bildar i microhög på golvet. Vad är oddsen för detta?

Att man ska hitta sand från Las Canteras en hel vecka efter hemkomsten....

Inga kommentarer: