torsdag 15 september 2011

Amsterdam Part I

Under det senaste året har jag haft flyt inom statistyrket. Ni vet vad dom säger, antingen har man tur med pengar eller kärlek. Sedan juli i fjol har jag fått göra flera större reklamfilmer varav två utav dom spelades in utomlands. Vilket har varit helt otroligt kul.

Denna syn mötte mig på Arlanda när jag satte mig i planet. Jag kalllar den för Wtf.
Översätta får ni gör själva


Den senaste resan tog mig till ett regnigt Amsterdam. Staden är hur läcker som helst, påminner väldig
mycket om Göteborg. Närheten till vattnet, massor med kanaler spårvagnar och en massa goa människor.Så här mkt cyklar har jag nog aldrig sett på en och samma gång, inte ens hemma i huvudstaden.





En av kanalerna med flera olika båttyper.

Nu hann vi inte med stan så mycket men vi såg en hel del under vår korta vistelse. Vi åt mat på två bra (men dyra) restauranger. Fråga mig inte var dom åg men den ena hette Lab 111. De 48 tim vi var där så jobbade vi hårt i ca 6 tim resten var sömn, transporter och mat (annat än den lyxiga).


Här ser vi gänget försöka lista ut på kartan var Lab 111 ligger.


Hotellet hette De Filosoof och var långt ifrån det otroligt lyxiga vi bodde i Bucharest, men det var gulligt och lite bohemiskt, tycker jag. Kanske därav namnet?

Min säng ser fin ut men var så mjuk att man nästan "drunknade". Inga Hästen sängar här inte.



Detta var del ett....håll i er för snart kommer del II.

Inga kommentarer: