fredag 13 december 2013

Norwegian flyg bombhotat på Gando

Detta gick att läsa på Text TV på under fredagskvällen


Så terrorn har nått våran ö nu. Detta är första gången jag hört talas om nått sånt. Tur att ingen blev fysiskt skadad.Däremot har det ju förekommit olyckor, bla en för många år sedan på Teneriffa tror jag att det var.


Ps: När det skrivs om nån av öarna i nyheterna så står det alltid att Las Palmas ligger på Kanarieöarna. Vad jag vet så ligger LP på Gran Canaria. Kan inte vara så svårt att skriva rätt....


...jag vet att många säger Kanarieöarna, som samlingsnamn. Men jag å många med mig gör inte det. 

Men ön heter Gran Canaria!!

Ay Caramba!! 
;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ingen skulle väl komma på tanken att säga Balearerna om ett plans bombhotats på flygplatsen i Palma på Mallorca.

Fast å andra sidan så säger ju många Norrland om allt norr om Uppsala...