fredag 26 december 2014

Puerto de Mogan -14



Att vara på Gran Canaria i tre veckor utan att besöka denna pärla av byar.  På fredagar kan man knappt vistas här då det är så packat med folk, pga marknaden. Så har du sett marknaden en gång (samma som turnerar runt på sydkusten) så åk vilken annan vardag som helst. Om du nu inte gillar att trängas förstås.
När det gäller att vara nyskapande med kameran, efter tio besök. Så får man gå och leta efter nya motiv och annorlunda vinklar. Tro mig jag försökte verkligen.
Playan



En av de fina och typiska gränderna för PDM.

Påminner lite om Nils Ferlin statyn hemma i 08 land

Detta monument är för Sankta Rita de Cassia, fiskarnas skyddshelgon.
Vilket passar bra då detta är en fiskeby


Policia Local

Det lilla torget...

...mittemot hamnen.



Svårt att inte ha med en av dessa blomsterklädda gränderna som finns över hela stan.



Båten till Arguineguin via Anfi, som jag dock inte åkte denna gång




Enda gången jag sett ubåten in action, så att säga.


The Yellow Submarine...som egentligen aldrig går helt under vattnet.


Torget


Rundvandring i byn


2 kommentarer:

Jan sa...

Puerto de Mogan är mitt besöksmål också.
Gör båtresan minst en gång under vår höstvistelse.
Är underbart vackert med sina blomstergränder :-)
(dock kan jag tycka att lite av charmen gått förlorad med de senaste exploateringar av "storhotellen"

Perry sa...

God fortsättning Roger! Trevligt att läsa alla din inlägg och att se alla fina bilder. Men jag undrar om du har dina videosnuttar i bättre upplösning? Stämningen försvinner lite när det blir alltför blurrigt om du förstår vad jag menar.