onsdag 3 augusti 2011

Android appar

Jag har två mobiler en Nokia E6 och en Sony Ericsson X8. Den senare är en Android med version 2.1 av operativsystemet. Till detta hör att jag alltid letar appar som jag kan ladda ner. Denna gången letade jag appar som har med vår kära ö att göra. Dessa fann jag på Market:

Gran Canaria (turistrådets egen app)


-kartor (offline)
-kalender (aktiviteter på GC)
-turistrutter (4 olika rutter på ön med lite text och en del bilder)
- turistvideos

Guagabussarna



-tidtabeller
-linjesträckningar

OfflineMaps
-kartor helt enkelt (offline)

Travelbook Gran Canary ( 18:-)

-travelguide med bla kartor, resmål osv.


Sedan tidigare har jag en app som innehåller bla Kanarieforum samt en hel smått o gott om Gran Canaria.
Den finns att ladda ned på Kanarieoarna.nu

Inga kommentarer: