onsdag 31 augusti 2011

Höstresans planering I

Nu när allt är bokat och klart så kommer det roligaste för mig, nämligen planeringen. Tro det eller ej men detta är faktist min första resa till GC, som jag köpt (med stor hjälp av min reskamrat förståss) och bokat flyget utan hjälp av en resebeyrå. Resan -69 skötte mamma och morfar all planering, man va ju inte så gammal då.

I modern tid (2001 och frammåt) har jag varit 7 ggr på Valle Marina. Då behövde jag inte boka nått själv, det skötte Pso och deras resebyrå). Under OS året -04 var jag på en sista minutenresa till Bahia Feliz  och bodde på Tres Vidas. Hyffsat charterhotell (läs mer under Bahia Feliz längre bak) men den resan förstördes då det var en extrem kalima det året, 49.5 grader var det högsta vi kunde mäta upp. På nätterna var det endast 30 grader men med en skön men varm vind från havet.

Denna gång ska vi till Rocas Roja i San Agustin. Ett stort Bungalow komplex på ca 210 små sockerbitar utspritt i sluttningen med rätt bra utsikt över havet.


Snart ska min kompis å jag ha ett "planeringsmöte". Men en sak är säker, till Las Palmas ska vi en dag och en annan ska vi hyra bil och ge oss upp i bergen och andra trevliga platser.

Inga kommentarer: