måndag 2 november 2015

GC-15: Maspalomas utflykt

En av dagarna ringde Annelie, min flickvän och undrade lite om shoppingcenters i Maspalomasområdet. Jag räknade upp några och tillade att de måste se lite mer än bara nya shoppingcenters varje dag. Så jag föreslog en bussresa till Faro, playan och de lyxiga hotellen som ligger där nere vid stranden på öns södra udde. Men de kunde inte tänka sig att åka buss dit från hotellet utan de tog taxi såklart. Inte kan man trängas med vanligt folk...tyckte de nog,...eller hur älskling? ;-) Men å andra sidan så är ju bensinen rätt billig fortfarande.



Homer Simpson som sandskulptur

Ännu en fin skulptur i sand

Piren nedanför Faro (för bilder och mer om den sök på fyren i sökrutan)

Strandpromenaden åt Meloneras hållet....

...och åt andra hållet

Hotellet heter Rui Palace Oasis, om jag minns rätt. Häftig pool hursomhelst

Café de Paris tog de en välbehövlig fika





Fotografen: min älskade Annelie utanför Yumbos fontän

Ev. så kan det tillkomma bilder som Annelies syster(tror hon tog ovanstående bild om inte nån trevlig kanarisk kille gjorde det) har tagit lite längre fram

Inga kommentarer: