onsdag 6 maj 2009

Gran Canaria Storys del III

Gänget missar bussen i Las Palmas

Varje år på Valle Marina så åker vi ju till Las Palmas på en “shoppingresa”. För min del så brukar det inte bli så mycket shopping utan mer “turistande” om ni fattar vad jag menar. Vi brukar alltid stanna vid den först busshållplatsen som heter nåt med Teater, väldigt nära Columbus Museet.


Så här såg det ut när vi klev av bussen


Därifrån förbi alla turistfällor (mer om detta på annat ställe) för att sluta i CC Las Arenas som ligger väldigt nära Las Canteras. Så gjorde vi även denna gång men med ett stort undantag. Vi hade bestämt att träffas vid norra utgången klockan 20.00. Jag å min kompis (som jag inte nämner vid namn för att skydda denne person) hade suttit och ätit gott på China Hakkiwon.
Vi hade haft så trevlig att vi glömt tiden helt å hållet. Det var bara 3 minuter kvar till bussen skulle åka. Så vi sprang så fort vi bara kunde men när vi kom fram så hade vi missat vår turistbuss. Först vart vi helt paffa, hur i hela friden kunde de åka utan oss. Sedan såg vi humorn i det hela å började vrålflabba.



På taket i Las Arenas har man denna utsikt

Efter skrattutbrottet så tog vi en taxi till busshållplatsen vid Teatern (nån annan vet nog exakt vad den heter å hör av sig) Därifrån tog vi den vanliga bussen till San Agustin av nån anledning. Där blev vi hämtade av joursjuksköterskan som kom i sin lilla Seat.
Hon skrattade lite å 30 minuter senare låg vi i våra sängar (inte samma dock) på Valle Marina å skämdes rätt så mycket.

Vad det kostade? Det har jag nog förträngt...men några Monopolpengar gick väl åt....

Inga kommentarer: