onsdag 27 maj 2009

GC Storys: Fyra hål i nacken...

Denna historia utspelade sig för ca 5 år sedan på Valle Marina.

En natt vaknade jag av att jag var tvungen att gå på toa. När jag kom tillbaka till sängen så missbedömde jag avståndet ( i mörkret) till sängkanten och satte mig på kanten så jag gled ner, slog i höften samtidigt som jag dunkade huvudet i sängbordet.
Då tror nog alla som inte känner mig att han var säkert aspackad. Men då känner ni inte mig. Jag slutade i princip att supa för 15 år sedan, av medicinska skäl. Så jag var faktiskt spik nykter den natten.


Det berömda sängbordet

Det gjorde förbaskat ont men jag tänkte, det går väl över. Men icke då. Jag förde handen genom håret och kände att det var vått där bak. Blodet bara forsade, så jag sprang in i badrummet och tog minst 3 handdukar som jag virade runt huvudet. I samma veva vaknade min rumskompis som sov i rummet bredvid. Jag bad honom att ringa journumret. Klockan var ett och alla utom vi sov.

Här ligger kliniken


Några minuter senare så kom Lena, en av våra sjuksystrar. Hon körde mig till den nattöppna kliniken i Arguineguin. Där fick jag sy fyra stygn. Var lite nervös då läkaren såg allt annat än pigg ut. Gissar att han hade sovit precis innan. Men han skötte sig bra trotts det.

På väg ut så försökte han sno mig på 1.500:- för detta ingrepp. Men det blev inget med det. Lena ringde till försäkringsbolaget och de betalade allt, tror jag i alla fall. Har inte hört nått från dom på snart 5 år, så peppar peppar.

Gissa vem som flyttade på sängbordet till ett annat rum när vi kom tillbaka.


resultatet av denna historia

Inga kommentarer: