tisdag 18 november 2014

Las Palmas 2014

Förr om åren har Valle Marina alltid haft olika utflykter men så var inte fallet detta år. Så jag och kompisarna tog sig ändå ut på upptäcktsfärder. Denna dag så tog vi oss till Las Palmas de Gran Canaria...som enligt vissa norrmän är större än Oslo...tja va vet jag. Till ytan kan det mycket väl vara så. För stan är stor...väldigt stor för å ligga på denna lilla sköna ö.


å här e Las Palmas...säger jag nog

Café och glasskiosk i San Telmo parken 

Korsningen vid San Telmo med Triana den stora shopping gågatan


Ja vi åt på Donkan här 

...å där får man jordnötter till glassen. MUMS!


Fönstershopping





Juldekorationer...i oktober

...å denna tomte känner ni nog igen vid det här laget. Utanför Las Arenas

å då är det inte långt till Las Canteras


en nästan 4 km lång sandstrand som påminner om den där andra i Brasilien,
vd den nu heter har jag glömt




Livräddare på Las Canteras behövs nog

I väntan på bussen

Samma typ av turistbussar som i Stockholm

Buss 001, med rätt att köra oss hem...till Arguineguin

nej det är inte höghusen i Högdalen, men man kan tro det.


En tur i Taxi


Las Canteras...

..surfarnas paradis. Men mannen i vitt är svensk. 
Han surfar inte utan det är min rumskompis på VM.


Från en parkbänk i San Telmoparken



1 kommentar:

Jan sa...

Alltid härligt att se dina bilder o filmsnuttar ;-)