måndag 3 november 2014

Puerto Rico (Putte -14)


När man varit på denna ö så många gånger  som jag så är det svårt att hitta nya vinklar och ta bilder ur. Men att hitta nya saker/platser att fota är inte så svårt. Speciellt när de dyker upp mitt framför en, som Angry Birds Activity Park tex. Den ligger på de samma ställe där tennisbanorna låg förut. Dvs precis bredvid busstationen. Det är vad det låter som: en stor lekpark helt enkelt. Med allt från gungor, linbanor till en av de bästa minigolfbanor jag sett. Påminner lite om den som ligger vid Anfi.
Inträdet är för närvarande 7 euro och då får man vara där hela dagen från 10-20.30. Mat ingår dock inte men kan köpas på området.

En annan ny grej för mig är Den Svenska baren. Det är en kille som drivit restaurang hemma i Jönköping som öppnat denna. Ser ut som de flesta barerna här i Putte, men här pratas det nog mer svenska än engelska/spanska. 

I övrigt är det bilder på gamla vanliga platser ur lite annorlunda (har försökt i alla fall) vinklar.



Busstationen med de svala, långa och fina nya bussarna.



Gillar man Angry Birds så gillar man nog parken oxå. Om man e under 12 år...alltså!
Klätterställningar och trampbilar

Putte CC

Svenska Baren

Huvudgatan i shoppingcentret. Här kan du både göra fynd och bli lurad, tro mig!

Mc Donalds finns så klart här oxå, å där va jag kanske 6-7 ggr under 3 veckor...minst=)

Gott om apoteksskyltar finns det =)




Playan, plåtad från stranden...

...å från andra hållet

Hamnen

Strandpromenaden mellan Amadores och Putte

Katamaranen sedd från nämnda strandpromenad.
Strandpromenaden

Puerto Rico stadsparken


                            
                                                 Playan


                          
Vattensprinklersystemet in action



1 kommentar:

Jan sa...

Alltid lika roligt att titta på fina kort o filmsnuttar.
Läääängtar!!!!

Men blir inget aktuellt i höst/vinter, möjligen slutet av feb./början av mars!