torsdag 30 april 2009

Gran Canaria Storys del II

Kvällen då Roger nästan strippade

Första gången jag var på Valle Marina var 2001. Jag hade lite svårt att smälta in då jag saknade min sambo så in i vassen. Det var första gången vi var ifrån varandra på över 2 år så det var inte lätt. Hon ringde mig å jag ringde henne ofta, nästan varje dag och den telefonräkningen var sanslös. Nån som vill veta hur mkt så får ny höra av er till undertecknad.
Vad har detta med att jag nästan strippade undrar du? Jo då jag saknade Tessan så gick jag ut varje kväll och söp mig så ….NOT ni som känner mig vet att jag inte dricker speciellt mycket, bara ibland vid speciella tillfällen.
Men en kväll efter en grillkväll på Valle Marina så blev vi bjudna till pianobaren i Putte. Ni som varit där vet vad jag pratar om.
Under grillkvällen så hade jag fått i mig några drinkar mer än vanligt, dvs rätt många.
I taxin till Putte delade vi på en Bacardi Breeze. Så när vi landade på taxiparkeringen så var jag rätt lullig redan. Väl inne på Pianobaren (efter att ha kryssat mellan inkastarna) Black n White så fick vi ju som vanligt två 12:or till priset av en. Vet inte om det var 12 or men starka var de i alla fall.



Putte CC men ej pianobaren

Efter några drinkar till och en hel del sing a long till pianomusik , såg jag en kompis som stod upp och dansade. Jag rullade i hans riktning och började av någon anledning att slita av mig skjortan. Min kompis var på väg med sin skjorta över huvudet när jag snubblade på ett av mina egna ben och gjorde en snygg dykning med huvudet före i golvet men hade tur att slå i nått mjukt. Jag landade med skjortan i handen och min mage hängandes över bältet. Vad det var jag landade på vet jag inte men jag vet att det räddade mig från en rejäl blåklocka.
Ont i håret hade jag dock som vanligt dagen efter å denna gång önskar jag att jag fått en Black Out så jag sluppit skriva om detta rätt så pinsamma.
Denna historien förde dock med sig vissa saker. Ibland händer det att jag blir igenkänd av folk i Putte. De brukar skratta å säga not om el sueco loco...eller så får jag en gratis Slush av killen i affären som ligger precis under. Kanske var jag bra för hans affärer....

1 kommentar:

Unknown sa...

Men Rogman da, hva er det du bedriver i PR? Og jeg som trodde det bare var nordmenn som festet sånn!!! *Skratter*

Kan fortelle deg at "affären som ligger precis under" er stengt. Uvisst av vilken grunn...

Om du mener den som solgte tidninger etc. Der er det nå en liten kafeteria/bar som heter "Planet".