tisdag 11 augusti 2009

Tres Vidas * * *

Tres Vidas i Bahia Feliz bodde jag på 2004, mitt under OS, när jag köpte en sista minuten med Fritidsresor. Hotellet har ett systerboende som heter Las Pitas. Tres Vidas är et lägenhets hotell med en underbar utsikt över havet. Min lägenhet delade jag då med en norrman som inte sov över där förutom en natt. Så resten av veckan var jag helt solo. Hotellet är rätt typisk för Gran Canaria och indelad i 2 sovrum, ett vardagsrum och ett kök (amerikansk köksbänk) med allt du kan behöva. Det fanns t.o.m. en brödrost. På morgonen kan man njuta av sin frukost på balkongen med den tidigare nämnda havsutsikten. Skulle säga att standarden var över medelklass. Enda nackdelen är att de flesta rummen ligger högt upp. Trappan och promenadvägen är i svettigaste laget. Men det är ju inte direkt ovanligt på Gran Canaria. Tilläggas bör att det finns flera mindre matbutiker i området. Men de har typiska turistpriser. Handlade i stället på CC Atlantico ca 5 min norrut med buss. Mer om detta i kapittlet om hela Bahia Feliz. Inom samma område finns även Orquedia som är något så ovanligt som ett hotell med 13 våningar. De brukar ju vara lite vidskepliga i hotellbranschen. Kan vara så att de översta heter 12a /12 b eller nått liknande. Det är mer än vad jag kommer ihåg. Var bara uppe en gång och tittade på utsikten, som är helt underbar. Man ser ända ner till udden på Maspalomas om det är klart.


En fåning liten video jag gjorde när Kanariesjukan var som värst!!


Inga kommentarer: