söndag 1 augusti 2010

Dag 5: Playa del Cura

I dag hade jag faktist ställt klockan på ringning. För jag skulle till ett nytt ställe: Playa Del Cura. Har skrivit en del om stället tidigare. Då fick jag mycket hjälp med både text och bilder. Nu har jag faktist varit där, för dessa bilder är det nu premiär. Byn inte är så mycket att orda om egemtligen, förutom Vings Sunprime hotell då. Hade sett lite på tv om det men i verkligheten så är det änne finare än jag trodde. Kommer göra ett inslag om hotellet längre fram. Nu får ni nöja er med en bild från poolområdet(längst ned) Hållplatsen utanför Sunwing Ett mindre CC inte så långt från busshållplatsen. Som jag besökte för att inhandla en isglass och för att få lite svalka. Det var 31 grader denna dag. Poolen på ett hotell på vägen mellan bussen å playan. Gula flaggan är uppe pga att det blåste en hel del denna dag. Det börjar likna Putte banne mig. Några fiskare som stod nära playan. Kan man verkligen få fisk där? En skylt som förklarar en hel del om vad man inte får göra på stranden och vilka tider som livvakten jobbade. Om jag inte sagt nått om stranden ännu så är det en naturlig strand här, som inte skulle ta skada av en liten rensning. Den e ju nästan lika illa här som den lilla utanför Sunwing Sunprimes poolområde.
RogMan Travel TV:
a

1 kommentar:

Unknown sa...

Gjensyn med Playa del Cura! Og vet du hva Cura er? Prest. Så dette er Prestestranden.

Jeg ferierte på El Cardenal i desember 2002. I et døgn hadde vi et forrykende uvær og det skrev jeg om på bloggen min 14.12.09. Bilder fra en ødelagt strand (copy/paste):
http://sollerlover.blogspot.com/2009/12/uvr-pa-gran-canaria.html

Likte meg godt i Playa del Cura. Stille kvelder og om man ville ha mer show, var veien kort til Puerto Rico. Kun en liten busstur unna. Heller ikke langt å gå til Playa Amadores.

Men nu er det Puerto de Mogan som gjelder for meg!

Venner av meg bodde på Sunprime i fjor, men i år kommer også de til Mogan ved juletider.

Trivelig å følge deg på Gran Canaria!!!