måndag 26 juli 2010

Resan 2010: dag 3

Dagen i södern började soligt som vanligt men ju närmare jag kom Las Palmas så blev det och molnigare å molnigare...inget ovanligt på denna ö som ni kanske vet. Men nu hoppar jag framåt för snabbt. Resan börjar på denna hållplats utanför hotellet. Bussen var väldigt punktlig och snudd på tom. Fram till motorvägen så steg det ombord max 7 stycken. Denna buss, 91:an är ju en directobuss vilket innebär att mellan Arguineguin och bussterminalen så är det max 4-5 stopp. Jag hade aldrig tidigare varit i bussterminalen vid San Telmoparken tidigare, trotts att jag varit i parken¨många gånger. Blev possitivt överaskad, det är en mycket fin och välplanerad terminal. Väl frammme i Las Palmas så ville jag göra nått annat jag inte tidigare gjort. Nämligen ta en tur med de färgglada turistbussarna som är en snarlik kopia av de som finns i Estocolmo. Det var en intressant tur men i dyraste laget, 15 euro ville de ha. Tilläggas bör att man fick ett par hörlurar för att lyssna på den inspelade guiderösten som faktiskt fanns på svenska, tänka sig. Vad är det lutande tornet för något säger du då kanske. Jo det är ett hotell som heter AC som och syns över stora delar av stan. Hotellet har 26 våningar och högst upp ligger det en rund pool Sen var det dax för ett plask i Atlanten. Jag släpade mina utvilade 46:or ned till Playa Las Canteras. Slet av mig tofflorna och plaskade en lång bit bort mot CC Las Arenas. Men det var minst 2 km dit så jag hoppade över det å föresten så har jag redan varit där minst 7 ggr tidigare. Vid det här laget var jag så hungrig att jag bara måste gå och svulla på ett välbekant ställe. NO COMMENTS!!=) Glasskiosken i San Telmo fick ett besök.... ....å sen var det dax för hemfärd.


Walking On The Playa Las Canteras

PS: Jag vet att bilderna är sämre än vanligt. Det mesta beror på det disiga och uschliga vädret resten beror på undertecknad

1 kommentar:

Unknown sa...

Takk for at du tok meg med til Las Palmas! Det er lenge siden jeg har vært der nå (*-*)