tisdag 27 juli 2010

Å nu blir det reklamfilm....

...nästan i alla fall. Filmen e tagen 00.12 av en yrvaken svensk från hans balkong.



Återkommer med utflykten till Maspalomasområdet efter utflukten till min andra favvoritö.

Efter lite googlande har jag kommit fram till följande...som jag tror stämmer:

Det var Fiesta del Carmen som dom firade. Den firas i alla hamnar på ön, men mest i Arguineguin, Puerto de Mogán och Gáldar. Man kör ut statyer av junfrun till sjöss i dekorerade båtar.På sydkusten började man i Arguineguin och körde till Puerto de Mogán. Jag såg en skymt av massor med båtar nere i hamnen som kompades av en väldans massa kanonskott. Först trodde jag faktist att det var en tävling...


Här kan du se en fint filmad del av denna fiesta inspelad i juli 2010:Fiesta del Carmen i Arguineguin


Nästa inslag blir besöket i Stig Helmer land.....comming soon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad firade dom då?

Tjollan

AnneliH sa...

Deras fyrverkeri går verkligen inte av för hackor..man kan ju verkligen tro att det är "krig"....det kanske var någon fiesta de firade eller?