onsdag 26 november 2008

Aktiviteter



Mini Golf

Finns överallt på ön. Varje hotellanläggning har en bana. De allra flesta e riktigt usla, men det finns vissa som är värda att nämna.

Anfi: en äventyrsbana med 18 hål som blev klar för nått år sedan bara. En av de bästa banorna på ön, helt klart. På minner om en vanlig golfbana i miniatyr.


Putte: har 2 banor. En lite äldre: Subway som är en svårare bana och en finare, Poseidon som är lättare. Som ni kanske förstår av namnet så är det vattentema genom hela. Den är mkt fint gjord. Exempel på hur lätt den är: banans par är 67 å jag har som oftast ca -11. Jämförelsevis på en vanlig bana hemma så ligger jag på ca +11. Då förstår ni kanske hur lätt den är.



Bahia Feliz: denna nämner jag bara för att jagbott där, men det är en gratsibana å den e ingen höjdare.

Playa del Ingles: har jag bara spelat på en bana San Valentin & Terraflor Park: Rätt lyxig bana som tom har en bar. På kvällen är den upplyst


Flyga helikopter



Det har jag inte prövat ännu. Men man ser ju dessa choppers flyga över ön dagligen. Helicopter Tours heter firman om man vill slänga alla monopolpengar i Atlanten.
På Anfi har dom reklam för denna firma. Perfekt för alla rika människor som bor där.

Det finns turer på 10, 20 å 30 minuter.

Deras hemsida: www.islas-helicopters.com

För mer tips om olika aktiviteter kolla in denna sida: www.infograncanaria.net

Go Kart

Go kart är av förklarliga skäl inget för mig men det vore kul att testa. En bana ligger inte så långt i från Bahia Feliz faktiskt, på väg mot Las Palmas.
Kostar ca 2oo kr för en kvart, tror jag det var.

Hyra cykel

Det är ett billigare alternativ till att hyra bil, men man kommer ju inte runt än lika snabbt. 150 kr för en dag är väl helt ok.

Inga kommentarer: