måndag 24 november 2008

Nya bilder

Gamla watersliden i Putte



Tyvärr är den scannad men jag har ingen från digitaltiden.

Sunset boat



En kväll när vi skulle spela minigolf på Anfi så hade jag inte med mig kameran. Men jag hade mobilen med mig...annars hade jag inte kunnat fånga denna vackra bild...om jag får säga det själv!


Katedralen i Arucas




Är egentligen är en kyrka. Skillnaden?..inte vet jag! Men en sak vet jag. Den färdigställdes så sent som 1977. Man kan ju tro att den är betydligt äldre. Å det är inte jag som suttit i helikoptern å tagit bilden...den är lånad från en fotosida.

Se kommentar för lite mer om kyrkan, som Randi bidragit med

Mirador de Balcon



Utsikten från "balkongen" är underbar. Man ser nästan hela västkusten.



FOTOGRAFIER

En del tagna med en gammal VGA mobil, de flersta med megapixelmobil och en del med vanlig kamera.
Utom de scannade bilderna som är från vykort och därav lite suddiga. De senaste bilderna tagna med en äldre digital(2 mpix)


© Copyright RogMan


Detta gäller nästan ALLA bilder*. Undantag från dessa*

* 2 av bilderna från Jukebox har Siri tagit

* Bilden från korset är taget av Knutte.

* Utsiktsbilderna över motorvägen/Putte är tagna av UWF.

* Utsiktsbilden lånad från GC fotos

* Har även lånat bilden över Calimans spridning från en satelitbild.

Vill på detta sätt tacka alla som bidragit med text eller bilder. Har du något du vill bidraga med så hör av dig.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Noen opplysninger om katedralen i Arucas. Katedralen (kirken) heter San Juan Bautista. Kirken er regnet som den mest prisverdige og mest berømte arkitektoniske perlen på Gran Canaria.

Den er på ingen måte så gammel som den ser ut til å være og ble påbegynt i 1909, og sto ferdig i 1977. Arkitekten Manuel Vega March tegnet den, og den er bygget i sin helhet med stein fra distriktet og med lokal arbeidskraft.

San Juan Bautista er plassert på tomten til det gamle opprinnelige kapellet i byen. Kirken er også meget spektakulær innvendig, med malerier, skulpturer og rike utsmykninger.

En katedral er den kirken hvor en biskop har sitt sete og dermed hovedkirken i et bispedømme. Så vet du det, Rogman!

Anonym sa...

Så du blogger også fra Gran Canaria! Jeg besøkte øya for mnoen uker siden, da hadde jeg med meg mitt kamera. Lagt ut en del innlegg på vg-bloggen min som er den eldste bloggen jeg har. Linken dit er her:

http://www.vgb.no/14947

ellers har jeg laget ny blogg på wordpress, men den er foreløpig ganske så ny!