fredag 21 november 2008

Valle Marina -07



Valle Marina är ett norskt hälsocenter för oss med psoriasis, eksem och astma. Det ligger i slutet av Barranco de la Verga ca 5 minuters promenad från Anfi. Här bor man i trevliga bungalows och kan bada i 2 pooler. Hela Valle Marina är väldigt grönt, massor med palmer och vackra blommor.


Här ligger också norska skolan. Man kan hyra bungalow här men det är oftast fullt. Här kan man även få fotvård, sjukgymnastik och aromaterapi om de har plats vill säga. Om man har remiss från sin hudläkare så är det gratis.

April/Maj-07

Första gången jag hade turen att få komma till Valle Marina var 2001. Sedan dess har jag varit här 7 gånger. Senaste gången (å sista?) var i maj 2007. Här nedan ser vi några av bilderna från denna underbara resa. Som jag sa därnere så var det den bästa resan. Vänta nu!!! säger nog du då, så säger man väl alltid. Att det senaste alltid är det bästa oavsett om det gäller min senaste skiva, senaste flickvännen eller min senaste vistelse på Valle Marina. Har aldrig spelat in en skiva men det var bara ett exempel, Helge! =)



Vårt hem på Valle Marina, rum 108 och 107 där bästa grannarna bodde.

Att detta var den bästa resan beror på många saker:

1/Aldrig tidigare har jag haft så bra grannar som detta år..och det säger jag utan att smöra det minsta. Jag kommer tom ihåg vad nästan alla hette på våran rad, så att säga. Det har aldrig hänt förut, tror jag i alla fall. =)



2/Gruppen som var där nere var helt kanon, hela gänget. Detta gäller både svenska, norska och isländska gruppen. Det var verkligen kul att få lära känna er. Kommer att minnas kvällen på Los Canarios länge.



Jag t.o.m släpade jag mig upp till morgonsamlingarna bara för att få träffa alla i gänget. Det var enda skälet, för på morgongympan var jag aldrig särskillt vaken för att göra nått på...eller hur alla goda grannar!!??

3/ Allt vi gjorde tillsammans. Promenaderna till Patalavaca, Arguineguin, Jukebox för att kolla fotboll eller hockey. Schlagerfestivalen och 80 talskvällen på Sunwing. Vår kväll i Putte då vi spelade minigolf och åt smaskigt på Mc Donalds. Utflykten till Puerto de Mogan..ja listan kan göras lång.
Icke att förglömma var "efterfesterna" som hölls på olika rum efter middagen. Då spelades det TP, poker och berättades historier.

4/ Sedan var vädret kanon i tre veckor. Det var egentligen bara mulet en halv dag. Så när man varit med om både skyfall å strömavbrott, så känns det helt otroligt.



5/ Sist men inte minst all trevlig personal. Från städtanterna till alla "sykeplejer" och tom högsta chefen.




Tyvärr så kan detta varit mitt sista besök till Valle Marina, i alla fall som patient. Nästa gnga får jag väl komma som vanlig turist.

Inga kommentarer: